marți, 20 iulie 2010

Banii si comunicarea

Paradigma comunicarii inseamna mai mult decat sa convingi omul ca-i vrei binele, inseamna chiar sa-i vrei binele. Nu te poti face inteles nici in fata unui animal de companie, cu atat mai mult in fata unui semen uman, fara stabilirea unei transmiteri subiective a mesajului, la nivel interpersonal. O spune un geniu al stiintelor sociologice, Jurgen Habermas. Autorul “teoriei interesului” sustine si schimbarea de paradigma a acestui secol: de la productivitate si bani, la comunicare si relationare. Banii sunt sangele economiei dar si energia relatiilor interumane. Intelegem asta intr-o perioada cand, cu arterele economice blocate, nu ne mai ramane altceva decat sa reconsideram alte aspecte ale existentei decat cele pecuniare. Interventia “medicilor” monetari din afara nu ne poate vindeca pe termen lung. Observam acum ca fericirea personala nu depinde nici de valoarea caselor noastre, nici de frecventa shopping-ului la mall. Incepem sa luam tot mai mult in considerare valoarea intelepciunii si a bunei interactiuni intre suflete, aceste entitati necuantificabile. Lucrurile care conteaza nu pot fi contabilizate, spunea Einstein. Suntem creatori prin orice gand pe care il emitem, prin orice emotie pe care o dezvoltam, prin orice actiune pe care o desfasuram. Avem acest dar demonstrabil, prin noile teorii ale campurilor unificate, in fizica. Constiinta creaza materia. Folosind limbajul asteptarii si al atentiei putem crea orice obiect sau eveniment. Emotiile cumulate ale unei mase mari de oameni pot face minuni sau prapad. Nu mai putem prospera doar ca indivizi egoisti, rupti de Intreg, ci ca sisteme vii si interconectate, pe intreaga planeta. Avem de oferit valori informational – energetice si emotional - sufletesti inestimabile. Traind si impartasind sentimente de bucurie, impacare, maretie, sublim, banii vor veni si ei, ca un flux continuu de prosperitate implicita.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu